November 3, 2006

سوپ جو

امروز اولین فحش رکیک زندگی در هلندم را خوردم. برای اینکه راننده تاکسی آمد وسط راهم و من برای اینکه نه خودم طوریم بشود و نه ماشین آقا خط بردارد از چرخم پیاده شدم و همینطور که از کنارش رد می شدم بهش گفتم: من هم باید بتوانم راهم را بروم یا نه؟ یارو هم یک فاک یو حواله ام کرد
هیچی نگفتم. برایم معنی ندارد در جواب فحشی که می خورم عکس العملی نشان بدهم. یک بار جراردو شرمنده از اینکه یک ریز فحش می داد به آدم های دور و برش،ازم پرسید: تو در عمرت هیچ وقت فحش داده ای؟ گفتم از فحش دادن خوشم نمی آید. حالا طفلک موقع حرف زدن بیشتر احتیاط می کند مبادا من فکر کنم بی ادب است.... همینطور که داشتم غصه فحش خوردنم را توی دلم می جویدم، با خودم فکر کردم بهترین کار وقتی آدم ها حرصم را درمی آورند این است که بهشان لبخند بزنم. مثلاً وقتی پیاده ها به زور راهم را می گیرند و مجبور می شوم که بایستم و از دوچرخه بیایم پایین، به عابر موفق لبخند می زنم و با دست راهم را تعارفشان می کنم. گاهی هم لبخندم باعث می شود عابر محترم خجالتکی بکشد و زیر لب بگوید ببخشید. خلاصه چند دقیقه ای طول کشید تا غصه فحش خوردنم را فراموش کردم
پری روز جشن هالوین بود توی موسسه یک دانه کدوی خپل را هم با هزار مکافات در تاریکی تبدیل کردم به یک موجود بداخلاق که فقط یک دندان داشت و سیگار می کشید. می خواستم بیایم دستور سوپ کدو را اینجا بنویسم که مانا گفته بود برایم فرستاده است. اما ای میل ایده بازارم را نمی توانم باز کنم به همان دلیل که به عکس هایم دسترسی ندارم.
خلاصه مانا جان شرمنده
و اما سوپ جو

مواد لازم برای دو نفر

یک لیوان جو
دو لیوان شیر
یک قاشق چای خوری کره
یک فنجان خامه
یک دانه هویج
نمک و فلفل سیاه هرچقدر که صلاح می دانید
هفت هشت دانه قارچ خرد شده

.جو را یک روز بگذارید خیس بخورد. این طوری زود تر می پزد. بعد جو را بریزید توی قابلمه و آب بریزید رویش و نمک و فلفل سیاه بزنید و بگذارید با حرارت کم روی اجاق بپزد وقتی جو پخت، بگذارید آب سوپ کشیده شود بعد شیر و کره و خامه و قارچ خرد شده و هویج را اضافه کنید. بگذارید سوپ ده دقیقه بجوشد و بعد نوش جان کنید.