May 20, 2007

اسپاگتی با فیله ماهی

من ماهی خیلی دوست دارم. اصولا غذای دریایی زیاد دوست دارم. خوشبختانه دور و برم هم پر است از جک و جانورهای دریایی. وقتی خانه مامان و بابا بودم هر جمعه ماهی داشتیم. قسمتی از برنامه غذایی خانواده هفته ای یک بار ماهی خوردن بود. کوچکتر که بودم، قزل قلعه بغل گوشمان بود و بابا هر پنج شنبه از آن غرفه ای که یک وان بزرگ حمام پر از ماهی های پرورشی داشت، ماهی های مختلف می گرفت. بعدها که بابا مرتب جنوب می رفت، از آنجا ماهی های تازه و مختلف می آورد. با ماهی و میگو هم غذاهای مختلف اختراع می کرد. یادم هست یک غذایی اختراع کرده بود به اسم اسپاگتی با سس میگو. باید ازش بپرسم این سس میگو را چطور درست می کرد؟ یادم هست میگو داشت و لیمو عمانی و رنگش هم سرخ بود....خلاصه این غذا را نارگیل درست کرده بود و من خیلی خوشم آمد.

مواد لازم برای دو نفر

یک دانه فیله ماهی بدون استخوان
سه - چهار قاشق پستوی سبز
نصف بسته اسپاگتی
کره
دو - سه حبه سیر
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه
یک دانه تخم مرغ
یک دانه لیموترش بزرگ
آب را جوش بیاورید و اسپاگتی را بریزید توی قابلمه تا بپزد. تا آب جوش بیاید و اسپاگتی بپزد، کره را در تابه آب کند و فیله ماهی را نمک و فلفل بزنید و بگذارید با حرارت ملایم حسابی مغز پخت شود. اسپاگتی ها را بریزید در یک آب کش، بعد از اینکه آبش رفت، در ظرف دلخواهتان بریزید، پستو را با آن حسابی مخلوط کنید و دست آخر هم فیله را به آن اضافه کنید. همینطور که اسپاگتی را هم می زنید، فیله هم خرد می شود و لابه لای رشته ها می رود.
و اما تخم مرغ برای چی؟
توی روغنی که ماهی سرخ کرده بودید، دو سه حبه سیر را ریز خرد کنید و نمک و فلفل و زردچوبه (فراوان ) بزنید. تخم مرغ را با آبلیمو در یک کاسه حسابی هم بزنید و بریزید روی سیرداغ. این تخم مرغ آی خوردن دارد....