December 11, 2007

پاستا با نخود


یک شب با سانلی و پاسکواله رفتیم به شهری در نزدیکی پیزا به اسم لوکّا. شب موقع برگشتن از کنار پارک قشنگ کوچکی رد شدیم که تاب و چرخ و فلک داشت. من که سالها بود تاب بازی نکرده بودم، از خلوتی پارک سو استفاده کردم و سوار یکی از تابهای بچگانه شدم. پاسکواله سوار چرخ و فلک شد و سانلی به مزمت هر دوی ما مشغول. قدری که گذشت پاسکواله وسوسه ام کرد که چرخ و فلک را هم امتحان کنم. حسی در درونم می گفـت سرگیجه وحشتناکی خواهی گرفت. برحذر باش! بی توجه به حس درون و گوشزدهای سانلی پریدم روی چرخ و فلک و...تا عمر دارم آن لحظات را فراموش نمی کنم. همین حالا هم که دارم این چند خط را می نویسم گیج گاهم گروپ گروپ می کوبد! القصه وقتی با حال خراب از زمین بازی بیرون آمدم چشمم خورد به تابلویی که در آن هشدار داده شده بود بزرگسالانی که با این وسایل بازی کنند پنجاه یورو جریمه می شوند. شانس آوردیم که کسی ما را ضمن سواستفاده از تاب و چرخ و فلک دستگیر نکرده بود وگرنه گل بود به سبزه هم آراسته می شد!
اینها به کنار؛ آن شب پاسکواله غذای ساده و بسیار راحتی درست کرد که می خواهم دستورش را (با اندکی تغییر) اینجا بنویسم.

مواد لازم:
پاستای گوش فیلی کوچک
نخود پخته شده (کنسرو نخود) و کنسرو ذرت شیرین
یک دانه پیاز درشت و دو سه حبه سیر
آب یا رب گوجه فرنگی
نمک و فلفل سیاه و فرمز، کاری و زردچوبه
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

پختن پاستا به کنار؛ توی تابه روغن می ریزیم و پیاز را که ریز خرد کرده ایم تفت می دهیم. بعد سیر خرد شده را اضافه می کنم و ادویه می زنیم. حالا نخود و ذرت و آب یا رب گوجه را اضافه می کنیم و در تابه را می گذاریم و حرارت اجاق را کم می کنیم تا طعم مواد با هم قاطی شود.
پاستا که پخت، می ریزیم توی صافی تا آبش کشیده شود بعد با این مواد مخلوط می کنیم و می گذاریم سر سفره. نوش جان.