July 16, 2009

اسپاگتی لوبیا سبز


این یک غذای ساده، مقوی و در عین حال سنگین است که من از تلی یاد گرفتم. این روزها که به خاطر شیر دادن به سولین خیلی فرصت دست تنها غذا درست کردن ندارم، غذاهای فوری تری می پزم که از این و آن یاد گرفته یا از خودم درمی آورم. حالا به مرور زمان دستورشان را اینجا خواهم گذاشت.

اسم این غذا را نمی دانم. فرض بگیریم اسمش باشد اسپاگتی لوبیا سبز.

مواد لازم:
لوبیا سبز اگر مثل من لوبیا سبز نداشتید اما از این لوبیا سبز نواری ها داشتید هم نتیجه اینی می شود که عکسش این بالاست.
پنیر بری. البته من فکر می کنم با پنیر موتزارلا هم خوشمزه می شد. حالا شما امتحان کنید.
نصف لیمو ترش یا یک قاشق غذاخوری آب لیمو
نمک و فلفل.
مغز تخمه یا دانه کاج.

هیچی. لوبیا سبزرا بپزید. در قابلمه را نگذارید تا رنگ لوبیا حین پختن سبز باقی بماند. آب لیمو را بگیرید، پنیر را به قطعات کوچک خرد کنید و وقتی لوبیا پخت، آن را آبکش کنید و بریزید توی بشقاب. بعد این پنیرهای خرد شده، مغزها و آب لیمو را بریزید رویش و نمک و فلفل بپاشید و قدری هم بزنید که گرمای لوبیا قدری پنیرها را نرم کند.
نوش جان