December 23, 2014

اولین تجربه ی بهار با کینوا

وصف و مثال کینوآ رو دیده بودم دست مردم ولی خودم تا به حال امتحان نکرده بودم.

آها...برگشته ام بله. لای کرکره را هم تا نیمه باز کرده ام درست. ولی هنوز هم باهاس خم شد و از زیرش رد شد. هنوز نمی دانم کرکره را تا ته بدهم بالا یا که یک چیزی از دخل بردارم و برگردم بکشمش پایین و قفلش کنم دوباره...

به خیالم گذشت این سالاد گرمی که امروز برای خودم اول در ذهن و بعد در آشپزخانه ساختم اینجا هم بنویسم بلکی به مذاق عابرین خوش بیاد. نه که این همه وقت ابتکی از خودم در نکرده باشم...حوصله ی نوشتنش نبود. دارم سعی می کنم باز به رسم خوشایند نوشتن تخیلاتی که در آشپزخانه ام خلقشان میکنم برگردم. آمین!



این بشقاب شامل
  • نیم فنجان قهوه کینوا (8 تا 10 دقیقه در ظرف آب جوش پخته بی که در ظرف را بسته باشم)
  • یک فنجان قهوه جوانه یونجه
  • یک دانه کدوی سبز (درشت درشت بریده به اندکی روغن زیتون آغشته کرده و در فر سرخ کرده ام)
  • یک قاشق غذاخوری هوموس
  • یک فنجان قهوه خوری نعناع سبز (نه خیلی ریز خرد کرده ام)
  • فلفل سیاه و نمک
است و بسیار هم خوشمزه :).