February 23, 2015

خوراک کاری تایلندی

من عاشق ترکیب طعم لیمو و شیرنارگیل این غذا هستم. دستورش رو یکی از بی نهایت صبح هایی که تو قطار روزنامه ی صبح ورق می زنم تو یکی از بی نهایت شماره های روزنامه پیدا کردم و هربار زورم به سولین بچربه با مرغ این خوراک رو درست می کنم. حیف که سولین دوستش نداره....




مواد لازم برای چهار نفر

دو تا تیکه سینه مرغ
یک قاشق غذا خوری روغن ووک یا کره
فلفل دلمه یکی سبز، یکی سرخ و یکی زرد
لوبیا سبز یا نخود سبز شیرین با غلافش
یک قاشق غذاخوری سس کاری سبز
یک لیوان پر شیر غلیظ نارگیل
گشنیز و نعناع خرد شده
ده دوازده برگ درخت لیمو (ترجیحا لیموشیرین)


طرز تهیه

فلفل ها رو باریک می بریم و توی روغن سرخ می کنیم. بعد ساقه های لوبیا یا نخودشیرین رو از وسط نصف می کنیم و به فلفل ها اضافه می کنیم. سینه ی مرغ رو باریک باریک می بریم (برای اینکه راحت بشه اینکار رو کرد اول مرغ رو می گذاریم تو فریزر تا نیمه فریز بشه.) و به تابه اضافه می کنیم. برگ لیموها رو هم می ریزیم توی یک تنظیف و با مرغ ها می ریزیم تو تابه. حرارت زیر تابه (ترجیحا تابه ی ووک) باید زیاد باشه وگرنه صیفی جات و مرغ آب می اندازن و ترکیب طعم ها به هم می ریزه.

مرغ که سرخ شد شیر نارگیل رو می ریزیم روی مواد، حرارت رو کم می کنیم و در تابه رو می بندیم تا عطر لیمو با طعم
کاری و مزه صیفی جات توی شیر نارگیل حل بشه.



اگه خوراک رو خالی میل می کنین بهش یک لیوان آب جوش و یک قرص بویون هم اضافه کنین. درست قبل از سرو کردن غذا گشنیز و نعنای خرد شده رو بریزین روی خوراک و درش رو ببندین تا عطر سبزی هم به این معجون اضافه بشه.
اگه مثل من با کته سرو می کنین، از خیر آبکی کردن خوراک بگذرین. در عوض موقع بار گذاشتن کته دو سه تا برگ لیمو تو آب برنج بندازین و بگذارین با برنج دم بکشن. آه چه عطر محشری...