April 17, 2016

قورمه سبزی به روش تژین

دفعه‌ی بعدی که قورمه‌سبزی درست می‌کردین این روش رو امتحان کنین. آخرین باری که تژین درست می‌کردم به خودم قول دادم قورمه‌سبزی رو هم به همون روش درست کنم و از اون وقت این کار رو می‌کنم. به زمان و انرژی‌ای که روش صرف می‌کنین می‌ارزه!

گوشت رو شب قبل تو پیاز خرد شده و سبزی‌قورمه‌ی سرخ شده و لیمو‌عمانی درسته بخوابونین.


روز بعد گمج/قابلمه‌ی فلزی رو بی‌که بهش آب اضافه‌ کنین بگذارین طبقه‌ی وسط فرکه از پیش روی صد و پنجاه درجه سانتی‌گراد گرمش کردین. روی در گمج/قابلمه‌ی فلزی (به دلایل معلوم دسته‌ش نباس پلاستیکی باشه.) یک پارچه‌ی نخی که حسابی خیسش کردین و آب‌چکونه بپیچین و بگذارینش طبقه‌ی وسط فر. هر نیم ساعت یک‌بار دستمال رو دوباره خیس کنین و بگذارین روی در ظرف. پخت به این روش برای من چهار ساعت طول کشید.


گوشت که پخت، نمک بزنین به خورش. لوبیای کنسرو رو آب‌کش کنین و زیر آب سرد بشورین و بریزین توی خورش. فر رو خاموش کنین و بگذارین طعم لوبیا و خورش قاطی بشه. تو این میونه وقت دارین برنج رو آماده‌کنین.

کاش می‌شد به جای عکسش طعمش رو اینجا گذاشت....